Millaisia työhuoneita sinulla on ollut urasi aika
Ennen Parrantien ateljeetaloa työhuoneeni olivat matalia ja ikkunattomia kellaritiloja. Kesäisin saatoin työskennellä kesämökillämme, jossa oli korkea ja valoisa työtila.
Mitä työskentely ja asuminen Parrantiellä on sinulle merkinnyt
Muutto Parrantielle oli minulle ja koko perheelle iso muutos; olimme asuneet työsuhdeasunnossa Turun taidemuseon pohjakerroksessa kymmenisen vuotta. Korkea ja valoisa työtila oli todella merkittävä työskentelyn kannalta. Tila vaikutti jopa veistosteni muotokieleen. Tuolta ajalta minulla on monia korkeita, rytmillisesti ylöspäin nousevia teoksia. Ateljeetilan parvi antoi uuden näkökulman ja etäisyyttä tarkastella veistoksen muotoa ja rytmiä. Vaikka jaoimme tilan Kauko Nissilän kanssa, oli mahdollista tehdä myös isoja teoksia, muun muassa Liedon koulukeskuksen kolmiosainen reliefi on tehty Parrantiellä.
Perhe-elämän kannalta asunnon yhteydessä oleva työhuone oli mielestäni hyvä: koti ja lapset olivat lähellä eikä tarvinnut varta vasten lähteä työhuoneelle.